Thursday, May 19, 2011

perihal bunga pahar.. DIY.

Mak aih.. mahalnya bunga pahar dip. one pair can reach RM10-RM15. So dengan semangat yang jitu i told myself.. why not DIY? rasa special sikit.. So, bermula lah upacara menggoogle "bagaimana hendak buat bunga dip". Browse punya browse, from one youtube to another disertai dengan maki serapah sebab internet connection yang selow. I bumped into one site yang tunjuk a nice tutorial.

After melihat semangat yang hampir menurun melonjak kembali.. so, bermula lah sesi mencari bahan mentah.. tak taulah apa hasilnya.. tapi kalau tgk pun rumit.. buat berganda-ganda lagi rumit. Sekarang baru saya faham kenapa harga bunga dip mahal. Nanti kalau menjadi i will share my own version of how-tos.

Sila lihat teaser, ini baru sikit. satu bunga 8 kelopak. 100 bunga 800 petals! sakit jari mak! semangat mesti kental, ok!


sementara menunggu proses pengeringan

setelah diglaze dan ditabur glitter

6 comments:

  1. hey hey.

    found ur blog. u did on ur own benda ni? gigih giler ok! ini pn makcik i tlg buatkan or else, i beli murah2 je kt nilai 3 nnt. good effort!

    ReplyDelete
  2. hahahah... i pun tak tau in the beginning nak buat benda ni kena hati waja... skang ni tgh stuck at 40.. have another 40 to do!!! arghhh... ya ALLAH kuatkan semangat ku ini..

    ReplyDelete
  3. Love ur blog! very simple yet stunning... Mind if i link it to my new blog? tx

    http://glassshoefits.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. go ahead dear! link away!! thanks :) dah bersawang blog ni...

    ReplyDelete
  5. saya pn bt bunga dip...
    mmg banyak kos nye..sudi2 tgk blog saya
    http://wailinafi.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. hi wailin, memang mencabarkan? bape kali i menyumpah and menyesal masa tgh buat tu.. tai bila tgk hasilnya rasa mcm bangga dengan diri sendiri. Nanti saya postkan yang dah siap punya... saya suka bunga pahar saya!

    ReplyDelete